PROF.DR. YUSUF ABDULLAH AL-QARADHAWI

dosa-dosa besar dalam hal urusan sosial dan politik, seperti: -keadilan sosial yang tempang dan pincang -tidak adanya kebebasan berkarya dan bergerak -hak-hak masyarakat yang dicabuli -kehormatan manusia yang telah dicemari dan dicerobohi -penyerahan urusan kepimpinan bukan kepada mereka yang berhak -pemaulsan suara pilihanraya-perompakan harta negara milik rakyat -memberikan keistimewaan untuk menjadi pemimpin turun temurun kepada keluarga tertentu -pembaziran harta negara -tidak adanya sistem syura di dalam kerajaan. -PROF.DR.YUSUF ABDULLAH AL-QADHAWI































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































Khamis, November 24, 2011

HARIMAU MALAYA: antara kejayaan dan kesengsaraan



Petarunggan sukan SEA telah berakhir di Jakarta dan PINGAT EMAS jadi milik.......

SYABAS dan TAHNIAH diucapkan kepada pasukan bolasepak negara dibawah pimpinan ONG K.S. yang telah menunjukkan prestasi yang baik dalam perlawanan tersebut. Semagat satu pasukan yang kental telah dipamerkan serta meraih kejayaan. Tahniah sekali lagi.

Satu kemenangan dan kejayan tidak semudah yang dijangkan. Begitulah yang teklah dihadapi oleh HARIMAU MALAYA semasa di Jakarta. Dari mula sebelum perlawanan lagi sehinggalah kejayaan diperolehi, pelbagai rintangan dan cabaran telah berjaya ditempohi. Alhamdulillah.......!

Pemain dan pegawai pasukan kita diangkut dengan dengan kereta kebal ke tempat penginapan. Tak cukup dengan itu, pelbagai usaha piahk penganjur lakukan semata-mata kemenangan Malaysia.

Diberitakan selepas sahaja kemangan diperolehi, satu pasukan 'doping team' telah menyerbu pasukan Harimau Malaya untuk mendapatkan sample air kencing. Seolah-olah kemenangan yang diperolehi itu tidak sah. Bukan setakat itu sahaja, pelbagai provokasi telah dilakukan. Mereka terkandas di lapangan terbang hampir lima jam. Sepatutnya pasukan Harimau Malaya berlepas jam dua pagi tetapi mula berlepas jam 7 pagi yang mana telah menjejaskan perjalanan dan rehat secukupnya.

Walaupun Harimau Malaya gagal dalam perlawanan pra-olimpik bertemu Syria di Bukit Jalil, namun pujian wajar diberikan kepada pasukan Harimau Malaya.....dalm tempoh 48 jam dari pertandingan akhir sukan SEA Harimau Malaya masih lagi mampu berjuang. Syabas dan Tahniah sekali lagi...........selepas ini kita kan bertemu dengan pasukan Bahrain di Bukit Jalil. Insyaallah pasukan kita akan berjaya...........


Tiada ulasan:

Catat Ulasan