PROF.DR. YUSUF ABDULLAH AL-QARADHAWI

dosa-dosa besar dalam hal urusan sosial dan politik, seperti: -keadilan sosial yang tempang dan pincang -tidak adanya kebebasan berkarya dan bergerak -hak-hak masyarakat yang dicabuli -kehormatan manusia yang telah dicemari dan dicerobohi -penyerahan urusan kepimpinan bukan kepada mereka yang berhak -pemaulsan suara pilihanraya-perompakan harta negara milik rakyat -memberikan keistimewaan untuk menjadi pemimpin turun temurun kepada keluarga tertentu -pembaziran harta negara -tidak adanya sistem syura di dalam kerajaan. -PROF.DR.YUSUF ABDULLAH AL-QADHAWI































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































Isnin, November 08, 2010

PKR: yang jauh ditandang, yang dekat disapa - lakukan yang terbaik untuk kebaikkan

Salam Reformasi dan salan sejahtera..............disini dengan hati yang ikhlas dan jujur saya ingin mengucapkan 'jutaan' terima kasih kepada semua pihak yang berusaha bersungguh-sungguh untuk memakmurkan PARTI KEADILAN RAKYAT dengan pelbagai kaedah dan pesepsi sendiri. Malangnya dalam usaha kita memakmurkan parti pelbagai halangan dan rintangan yang perlu dilalui. Pelbagai onak dan duri merentasi kejujuran dan keikhlasan dan akhirnya pelbagai konklusi diuar-uarkan kadangkalanya membawa kepada kekecewaan.

Dengan hati yang terbuka, lakukan yang terbaik demi untuk kebaikkan. Yang dicari bukannya ketidakpuasan hati tetapi menjurus kepada perbalahan ketara yang menunjukkan 'kematangan' berfikir dan bertindak. Kemantapan parti diabaikan, yang menjadi keutamaan adalah menuding jari ke arah pihak lain. Kepada semua pihak jangan lupa 'stu jari kita menuding ke arah orang lain, sekurang-kurangnya tiga jari menuding ke arah diri sendiri'. Dalam kontek ini, semua pihak menuding ke arah kepimpinan khususnya kepada DSAI sehinggakan ada pihak menyarankan agar beliau digantikan dengan orang lain. Disinilah kesilapannya. Saya bukannya fanatik kepada DSAI tetapi kita sewajarnya menilai dari pelbagai sudut yang positif. Sedarlah, disekeliling kita ada pelbagai ragam manusia. Mesyuwarah adalah elemen penting untuk menzahirkan KEADILAN, kalau ini kita sendiri tidak dapat empraktikkannya, apakah setiap geraklaku kita itu dapat menjamin menyelesaikan kecelaruan yang kita cipta sendiri. Disinilah letaknya kebijaksanaan setiap anggota parti. To solve the problems do not create the problems.

INGATLAH! KAYU JUGA YANG MENGHANCURKAN KAYU.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan